Geometria Whyte

Dziesięć na dziesięć i pięć na pięć to najczęstsze wyniki jakie nasze rowery otrzymują w różnych porównaniach. Są to wyniki, które świadczą o unikalnej geometrii i charakterze jazdy rowerami Whyte. Bez względu na to, czy chodzi o poskramianie Alp, serię zwycięskich w Enduro rowerów serii G160, podstawowe rowery szlakowe typu hardtail serii 600 lub rowery szosowe, każdy Whyte jest zaprojektowany, aby stworzyć unikalną chemię z użytkownikiem i pozwolić jeździć szybciej, dalej i bardziej komfortowo w każdych warunkach.

Jest to spowodowane tym, że przesunęliśmy przednie koło jeszcze bardziej do przodu przed rowerzystę i ustawiliśmy pod bardziej luźnym kątem w stosunku do ramy. To pomaga w sterowności, trzymając cię na szlaku, bez względu na to, czy zjeżdżasz w dół górskim szlakiem czy skrótem boczną drogą. Dodając długą, górną rurę możemy połączyć stabilne sterowanie z bardzo krótkim, szybko reagującym mostkiem dla radzenia sobie z ruchem ulicznym i dziurami w drodze do pracy lub serfując ślizgającymi się oponami w dół zniesienia. Dodaj jeszcze nasze własne precyzyjnie dobrane kształty kierownicy a otrzymujesz idealnie wyważone, pełne połączenie z rowerem.

Same odczucie z jazdy nie wystarcza do określania wzorców, czy nawet zwycięski charakter prowadzenia. Ustawiliśmy także jak najniżej środek ciężkości, więc nasze rowery naturalnie same „przyklejają się” do podłoża w zakrętach i nie zostawiają Cię usadzonym i niepewnej sytuacji. Ponieważ prowadzenie „barki” jest nudne, dolne rury tylnego trójkąta pozostawiliśmy bardzo krótkie bez względu na rozmiary koła, aby zagwarantować zwinność, której tak potrzebujesz na szlaku.

Stworzyliśmy także nasze własne systemy połączeń i współpracowaliśmy z naszymi dostawcami zawieszenia, żeby utrzymać właściwą wysokość jazdy i spójny układ geometrii bez względu na to jak jeździsz w zakrętach, hamujesz lub naciskasz na pedały. Wyposażamy również wszystkie nasze rowery w teleskopowe sztyce podsiodłowe, więc możesz pozostać nisko i być cały czas mobilny. Montujemy również przyczepne przednie opony i szybkie opony tylne, żeby podkreślić ich pewność w działaniu, ale i też responsywny charakter.

Na 2017 rok zmieniliśmy naszą geometrię i wybór części jeszcze bardziej, dodając więcej pewności podczas prowadzenia i dając Ci przewagę nad konkurencją jak nigdy wcześniej. Gdyż, przede wszystkim, nasze rowery nie są zaprojektowane, żeby stać w miejscu i pozwolić dać się dogonić innym.

Materiały

Bez względu na to, czy rama jest lekka, bardzo sztywna, mocna, wykonana z włókna węglowego jak w rowerach T-130C, widelcach naszych najlepszych rowerów 700c, czy precyzyjnie dobrana, nasi projektanci, wybierają najlepsze możliwe materiały dla każdej części i bez znaczenia jest fakt, czy oznacza to niesłychaną sztywność, nieznaczną sprężystość czy coś pośrodku. Oczywiście nie wybieramy tak po prostu rur, włókien czy żywic z półek, lecz bezpośrednio współpracujemy z najlepszymi na świecie producentami ram, aby otrzymać dokładnie to, czego potrzebujemy.

  • ALUMINIUM

Nic nie może równać się z aluminium przy budowie oszczędnego i pełnego możliwości roweru. Nasz intensywnie rozwijany system rur 6061 to prawdziwie najwyższa klasa w tej dziedzinie, rury są specjalnie formowane, za pomocą technik wtryskiwania oleju pod dużym ciśnieniem i formowania ciśnieniowego. Dla przykładu, dobrze od ponad dekady rozwoju konstrukcji, poszedł on w kierunku subtelnych krzywizn i różnej grubości ścianek tylnych rur naszych rowerów szlakowych typu hardtail. Oznacza to, że każda marka, która bezwstydnie skopiowała naszą geometrię wciąż nie może zbliżyć się do charakterystyki naszej jazdy.

  • WŁÓKNO WĘGLOWE

Nasze ramy z włókna węglowego posiadają wiele kluczowych, samonośnych sekcji połączonych wielowarstwowymi, przeplatanymi włóknami impregnowanymi specjalnymi mieszankami żywic. Wszystko zbadane i niezwłocznie sprawdzone przez nas podczas jazd testowych w Wlk. Brytanii i wprowadzone do produkcji w naszych najlepszych zakładach produkcyjnych na świecie. Wykorzystujemy także obręcze węglowe w naszych flagowych rowerach G160 i T130C Works, aby tak samo zwiększyć ich możliwości dzięki mieszance siły, dokładności i odpowiednio niskiego ciężaru.

Rowery wyścigowe Whyte

Nic tak nie wyostrza zmysłów jak wyścigi rowerowe i naszego apetytu na to, aby być najlepszym, jak wyciskanie z naszych rowerów i z nas maksimum możliwości. Nasz zespół Whyte'a odniósł wiele zwycięstw i często stawał na podium od lunatycznego wyścigu po lodowcu o długości 38 km do wyścigów enduro po dnie doliny Mega Avalanche, mistrzostw krajowych XC lub długich wyścigów wytrzymałościowych MTB Orienteering. Nasz zespół projektowy w swojej historii może pochwalić się rowerami wyścigowymi na najwyższym poziomie, w Formule 1 i mistrzostwach świata. W zespole wyścigowym Whyte'a znajdują się inżynierowie od Bentley'a, sponsorujemy także młodych kierowców z akademii sportowej F1 Renault Sport. Ściganie się jest w naszej krwi i dostarcza nieocenionych danych dla naszych konstruktorów. Innymi słowy nasza załoga w pomarańczowym zestawie nie zabija się na szlaku, tylko stanowi źródło fantastycznych danych badawczych i porównawczych, członkowie zespołu nieustannie modyfikują i zmieniają sposoby jazdy, w celu znalezienia dodatkowej prędkości i możliwości, które my możemy zintegrować z naszymi rowerami, które wchodzą później do produkcji.

Nawet przy największym poziomie konkurencji, nigdy nie przeoczamy faktu, że rowery nie tylko powinny być bardzo szybkie, ale także dostarczać wiele radości. Z tego powodu byliśmy jednymi z pierwszych, którzy zaczęli zwiększać niezawodność i geometrię roweru szlakowego w naszych rowerach wyścigowych XC. Oznacza to, że nasi zawodnicy wyścigowi mogą dosłownie przelecieć ponad czubkami wzgórz i zostawić daleko w tyle resztę zawodników na zjazdach. Wynika to z tego, że nasze rowery Enduro zawsze były i są bardzo nowatorskie pod względem ewolucji geometrii oraz faktu, że posiadają zestawy komponentów, które znacznie przyczyniają się do zwiększenia prędkości. Z tego też powodu, kiedy spotykasz naszych zawodników podczas wyścigów, przekonasz się, że jest wokół nich zamieszanie, że się śmieją i wcale nie wyglądają na taki, których należałoby sponsorować do końca życia.

Ponieważ tworzymy rowery, które sprawiają, że się śmiejesz podczas jazdy, więc chcesz jeździć jeszcze więcej, bez względu na to, jak jest pogoda, lub jak mocno zmęczone są twoje nogi. Niezniszczalne łożyska w naszych rowerach oznaczają, że są one zawsze chętne do tego, aby się kręcić, bez względu na to, czy właśnie przyklejasz numer wyścigowy, czy dzięki Stravie porównujesz swoje wyniki, lub po prostu jeździsz po stokach swoich lokalnych szlaków i dróg tak szybko jak to tylko możliwe. Gdyż wszyscy dobrze wiemy, że jakkolwiek duża jest twoja prędkość, jechanie jeszcze szybciej gwarantuje jeszcze więcej radości.

SCR (Pojedyńcza Zębatka Przednia)

Czasami nie chodzi o to, aby coś do konstrukcji dodać, ale co można z takiej konstrukcji zdjąć i stworzyć coś jeszcze bardziej genialnego. Nie ma lepszego przykładu jak napędy z pojedynczą zębatką firmy SRAM oraz nasze rowery SCR. Zwiększając ilość zębatek w tylnej kasecie, wszystkie przełożenia są dostępne z pojedynczej przedniej zębatki, jest to rozwiązanie proste, sekwencyjne i bez wewnętrznych tarć pomiędzy zębatkami. Mechanicznie oznacza to, że zmniejsza się ciężar roweru o zębatki, przewody, przedni wózek i mechanizm. Strukturalnie oznacza to uwolnienie dużej ilości miejsca w najbardziej zatłoczonej części roweru, gdzie koło, błoto, łańcuch, przedni mechanizm, ruch zawieszenia i rura podsiodłowa potencjalnie wzajemnie zderzają się.

Dzięki temu, że jesteśmy znani z zamiłowania do innowacji, firma SRAM wiedziała, że takie rozwiązanie będziemy mieli od razu, więc przedstawili nam to rewolucyjne podejście do tematu. Oznaczało to, że mogliśmy wykorzystać ich tok „jednotorowego” myślenia przed tym jak wiele marek zaczęło się już tym interesować. I nie mówimy tu wyłącznie o produkcji ram, które nie mają zbędnego, wyróżniającego się przedniego wózka zmiany przerzutek, którego w rzeczywistości dawno w naszych rowerach już nie ma.

Mając SCR całkowicie przeprojektowaliśmy tył naszych rowerów, aby jak najlepiej wykorzystać nowe, wolne miejsce. To oznacza raczej symetryczne rury, niż słabsze, cięższe rury wygięte wokół łańcucha i opony. Dzięki zmianie mogliśmy także zwiększyć rozstaw tylnych kół, przyczyniając do większej sztywności w miejscu, gdzie jest to bardzo oczywiste dla przenoszenia mocy i precyzji prowadzenia. Dodaj mniejszy ciężar, lepsze sprawowanie się w różnych warunkach pogodowych, większą wytrzymałość i prostszą, szybszą sekwencyjną zmianę przerzutek a przekonasz się dlaczego rozszerzyliśmy gamę rowerów wyposażonych w SCR, jak i niewiarygodne 12-biegowe przełożenia Eagle firmy SRAM w naszych modelach Works na rok 2017.

Zawieszenie QUAD-4

Kiedy zaczęliśmy projektować rowery wokół kół 29” i 650b, szybko zdaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy systemu zawieszenia, który byłby całkowicie inny od tego, co do tej pory produkowaliśmy. Z naszym projektem jednoznacznie skupionym na unikalnym środowisku jakim jest jazda szlakami w Wlk. Brytanii, wiedzieliśmy, że niezawodność w każdych warunkach atmosferycznych – dziedziczna cecha wszystkich naszych systemów Quad-Link – była kluczem, a to oznacza, że nie ma kompromisu w zakresie geometrii ramy. Mając to na uwadze, wróciliśmy do stołu kreślarskiego.

Nie zabrało nam dużo czasu uświadomienie sobie faktu, że większe koła, systemy pełnego zawieszenia, kinematyka zawieszenia, układ i geometria ramy muszą być zaprojektowane w zgodności z każdą małą zmianą, która będzie miała wpływ na łańcuch. Utrzymując tył roweru jak najbardziej kompaktowy i sztywny z taką samą dynamiką jazdy jak 26” roweru, oznaczało minimalizowanie odległości pomiędzy tylnym kołem i suportem – trudne zadanie w rowerze z większymi kołami, ale to podstawa doświadczenia firmy Whyte. Po długim drapaniu się po głowie i modelowaniu komputerowym do późna w nocy narodził się Quad-4 i zmienił wszystko. Mountain Biking Australia okrzyknął go jak ten, który „zapoczątkował nową erę progresywnego stylu określającego rowery 29” z pełnym zawieszeniem.” Wraz z naszymi najnowszymi rowerami SCR/SCS i podniesieniem systemu Quad-4 na następny poziom, kolejna nowa era już się zaczęła.

Systemy dodatkowe
  • BBX/DOX

Nasze wewnętrzne prowadzenie przewodów jest bardzo szczelne, aby zapobiec dostawaniu się wody do wewnątrz ramy, a stworzone przez nas systemy BBX i DOX czynią z normalnego, koszmarnego serwisu i poprowadzenia wewnętrznych przewodów lub dodawania teleskopowej sztycy czynność niesłychanie prostą.​

  • INTERGRIP

Wynalezienie niezawodnego systemu opuszczania sztycy podsiodłowej zmieniło sposób w jaki obecnie jeździmy – już dłużej nie męczymy się, próbując niezdarnie, zmarzniętymi palcami na szczycie wzgórza opuścić nasze siodełka w bezpieczny sposób – wystarczy proste naciśnięcie przycisku lub dźwigni, to wszystko czego dziś potrzebujemy. Wraz z ich powszechnym stosowaniem, okazało się jasne dla nas, że dni poczciwej dźwigni opuszczania (lub nawet pierścienia na sztycy podsiodłowej) są policzone. Tak właśnie stworzyliśmy Intergrip, nasz własny system wewnętrznego zaciskania sztycy podsiodłowej, który obecnie znajduje się w naszych wszystkich rowerach z pełnym zawieszeniem i niektórych ramach rowerów CX i typu hardtail. Nowy system nie tylko wygląda bardziej elegancko, ale bez przecięcia w rurze pozwala na zaciskanie, bardziej precyzyjną pracę, a woda nie dostaje się do ramy, bez względu na to jak brytyjskie są warunki.

  • GETAGRIP

Geta Grip został zaprojektowany, aby usprawnić sposób trzymania sztycy podsiodłowej w ramie. Tradycyjne zaciski wymagają zgięcia ramy w celu uchwycenia sztycy podsiodłowej i często po długim czasie użytkowania łączą się z nią, gdyż rama nie może dłużej „pamiętać” swojego oryginalnego kształtu. Opatentowany system Getta Grip to całkiem nowe podejście przy wykorzystaniu podkładki, która pasuje przez okienko w ramie – idealne rozwiązanie na warunki brytyjskie, gdyż nie istnieje otwór którędy mogłoby się dostać błoto i woda do środka. Ponieważ system zaciskania sztycy Getta Grip ma tylko utrzymywać sztycę podsiodłową, niż ją zginać, wymaga mniejszej siły do jego obsługi. Siła zaciskowa rozkłada się bardziej równomiernie, system idealnie sprawdza się przy sztycach z włókna węglowego i został oficjalnie zatwierdzony przez firmę Easton do użytku z ich sztycami podsiodłowymi.

Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane techniczne nie zawierają braków lub błędów. Mają one charakter poglądowy.  Wszystkie nazwy i znaki handlowe użyte na stronie są znakami zastrzeżonymi dla ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celu identyfikacji. Niniejsza strona nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów prawa. Jeżeli znalazłeś błąd, daj nam znać, niezwłocznie go poprawimy żeby poprawić komfort przeglądania strony.

© Whyte PL 2019